NAVIGATION

7 October 2015

MiMCoups lanseringen nyheter

Drammen, NorgeMiMCoups har nå lansert sin sosial kjøpe-app for smarttelefoner og åpner for at kjøpmenn, i første omgang i Drammen og omegn, kan bli mobilorienterte når det gjelder å profilere sine gode tilbud på dette moderne mediet som de fleste sjekker mange ganger pr time.

Drammensfirmaet MiMCoups Technology AS har nå lansert neste generasjons handleplattform. En virtuelt varehus på mobilen, med mulighet for skreddersøm av tilbud, geografisk utvalg, sosial kontakt og kjøp ved å trykke på mobilskjermen. Produktet er lansert denne uke samtidig i Norge og Australia.  De fleste kjenner netthandel, men dette er mobilhandel, nå spesiallaget for at man skal lett få beskjed om eller finne tilbud man ønsker i nærheten av der man er. Brukerne har rundt tilbudene et sosialt nettverk hvor de kan dele gode kjøp, diskutere med andre eller også med tilbyder. For tilbyderne har man tilgang til gode analyseverktøy, prissammenligninger og man bygger opp en brukerbase som gjør det enklere å tilpasse markedsføringen fremover.

“Helt siden jeg var liten har jeg vært fasinert av hvordan teknologi gjør det mulig å tilfredsstille dagens behov, gjennom å skape noe nytt og bedre.” sier Chebs Ade, MiMCoups grunnlegger, daglig leder og styreformann fra sitt kontor i Drammen. Chebs Ade er en dataingeniør med mange års erfaring I GPS-sporing, mobil teknologi, systemintegrasjon, offshore drilling og navigasjon til sjøs.

“Jeg så hvordan mange sjekker sin smarttelefon konstant, jeg så hvordan lokale forhandlere streve med å få til netthandel, lage hjemmesider med aktivt kart og bruke sosiale medier i sin markedsføring. Hva om vi kunne kombiner dette i en applikasjon? Hvordan bringe dagens aktive mobiltelefonbrukere og kjøpmenn med deres gode tilbud sammen, på deres hjemmearena, i real-time og på deres telefoner.»

Hans svar er MiMCoups, en gratis applikasjon tilgjengelig for på ITunes og Google Play. Brukerne lager sine egne profiler og får kun tilbud på produkter, merkenavn, utsalgs­steder og pris. Lett å sette det opp etter eget ønske og i tillegg har man det hele integrert i et sosialt nettverk hvor man kan utveksle erfaring, dele gode tilbud eller sammenligne priser. Selv direkte kommunikasjon med tilbyder, gjør det som å være i en butikk, bortsett fra at den er på det medium du bruker mest i løpet av en dag.

Dessuten lokale forretninger og tilbydere, kjeder og nettbutikker kan skreddersy sine tilbud, sin målgruppe og tidspunkt direkte til interesserte kjøpere uten å plage andre med søppelpost.

Salgsdirektør Bruce Boyd har fått en rekke forhandlere til å abonnere på dette produkt for å markedsføre sine tilbud. Det arbeidet har foregått parallelt I Norge og Australia. Interessen har vært stor for å være med fra start. “Lokale butikkeiere ser raskt hvordan skreddersøm og GPS-sporing gjør det enkelt å nå ut til nye og gamle kunder I sitt distrikt. Ved å flytte internetthandel over til telefon med GPS, vil denne metoden også sørge for større tilstrømming til den enkelte butikk», sier Bruce Boyd

For mer informasjon kontakt Jørgen Lande: jorgen@mimcoups.no

Last ned app’en fra App Store [LINK – Kommer senere] eller Google Play nede.